På barrikadene for faget

- Næringslivet må forstå verdien av kommunikasjon som verktøy, og løfte dette opp på ledernivå. 

Lars Fuglevaag er både blid og tydelig når han møter Midtpunkt til en prat om hvem i regionen han synes er skarpe kommunikasjonsfaglig.

58-åringen har tjent til livets opphold med informasjon, kommunikasjon og markedsføring i en mannsalder, og dagjobben er i Sikt – Kunnskapssektorens tjenesteleverandør. Han er også mangeårig aktivt medlem av Næringsforeningens fagråd for kreative og kulturbaserte næringer.

Fuglevaag er dessuten leder av Kommunikasjonsforeningens lokallag i Trøndelag som skal synliggjøre faget og bidra til å styrke kompetansen på feltet. Kommunikasjonsforeningen er et faglig fellesskap med mer enn 4.000 medlemmer nasjonalt, hvorav rundt 400 i Trøndelag.

- Lokalt gjennomfører vi 10-15 arrangement i året, de fleste er gratis for medlemmer. Faglig dekker vi hele spekteret, fra markedskommunikasjon, krisekommunikasjon, klarspråk, omdømme, til nye teknologier og plattformer, og mye mer.

Les hele saken i den ferske utgaven av Midtpunkt: https://issuu.com/bk.no/docs/midtpunkt_2_2023_issu