Meny
 
 

Digitalisering av Karrieredagene

Tilbakemeldingen fra NiTs medlemmer har vært krystallklar; Nærheten til NTNU - Norges største universitet - og god tilgang på riktig kompetanse er kritisk for å kunne lykkes.


Slik når du studentene på årets karrieremesse ved NTNU
NiT ønsker å ta en mer sentral rolle i koblingen mellom regionens næringsliv og studentene, og senke terskelen for våre medlemmer, og regionen som helhet, i søken etter nyutdannede talenter. Dette er et viktig steg mot at flere studenter velger å bli værende etter studiene og bosette seg i regionen.

Samtidig har studentforeningene måttet tenke nytt i hvordan de gjennomfører sine karrieredager. I år har Bindeleddet valgt å gjennomføre “Norges største karrieremesse” digitalt, slik at studenter og næringsliv kan møtes digitalt i en tid der store fysiske forsamlinger er vanskelig.

Det digitale formatet gir i seg selv en lavere inngangspris for bedrifter som ønsker å synliggjøre seg, og NiT har avtalt med Bindeleddet NTNU at NiTs medlemmer skal få en enda mer fordelaktig pris på årets Karrieredag. Les videre for flere detaljer om opplegget:

Hva er karrieredagene?
Hver høst siden 2004 har Bindeleddet NTNU gjennomført arrangementet Karrieredagen. Hendelsen har vokst seg stadig større og er nå blitt Norges største karrieremesse, med over 10 000 besøkende studenter. Men hvordan når man tak i studentene ved årets messe?

Digitale plattformer
I år arrangeres Karrieredagene digitalt via plattformen Graduateland. Her kan næringslivet nå studenter gjennom en egen digital stand hvor bedriftene får muligheten til å promotere seg selv. Dette gjøres ved verktøy som videochat, stillingsannonser, webinar, linker til konkurranser med mer. Det er også mulig for bedriftene å lete etter talenter. Studentene legger inn profiler med CV og interesser og bedriftene kan se disse profilene fra studentene som er online.

Som et tilleggstilbud vil det også bli muligheter for speedintervju på 5 til 10 minutter med aktuelle kandidater gjennom plattformen Poption. Her har bedriften i tilgang på lister med studenter og deres informasjon, slik som studieretning, klasser osv. I denne løsningen vil  Poption matche studenter og tidspunkt avhengig av preferanser.

Påmelding og pris
Karrieredagene vil gjerne trekke til seg næringslivet i regionen og tilbyr derfor en redusert påmeldingsavgift til medlemmer av Næringsforeningen. Denne prisen er på 6 000,-. (opprinnelig pris: 8 000,-). Ved påmelding må “NiT medlem” skrives inn i feltet “Andre henvendelser” i skjemaet. Om man ønsker å benytte seg av Poption må dette også spesifiseres, og er en tilleggskostnad på 6 000,-.

Påmelding skjer gjennom skjemaet: https://podio.com/webforms/23950542/1735686

For mer informasjon besøk nettsiden kdntnu.no eller ta kontakt på kd@bindeleddet.ntnu.no.


Henter møter...